최민화
Tiger Woman 2020, Oil on canvas, 90.9 × 72.7 cm
최민화
Whanwoong, a Son of Heaven, Comes Down to Sinsi, the City of God 2018, Oil on canvas, 97 × 130.3 cm
최민화
Bear Woman 웅녀 2020, Oil on canvas, 116.8 x 91 cm
최민화
The City of God 신시 2020, Oil on canvas, 97 x 130.3 cm each (diptych)
최민화
Inwang Mountain Azlega 인왕이 아즐가 2018, Oil on canvas, 97 x 130.3 cm
최민화
Hyeokgeose of Alyoung 알영 - 혁거세 Oil on canvas, 130.3 x 97 cm
최민화
Jumong 주몽 2020, Oil on canvas, 130.3 x 97 cm
최민화
Jumong Crossing the Umchae River 주몽, 엄체수를 건너다 2020, Oil on canvas, 91 x 116.8 cm
Gallery Hyundai is pleased to announce the opening of Minhwa Choi’s solo exhibition Once Upon a Time. It is the first exhibition composed entirely of the artist’s new series developed since the late 1990s.
Often known as a critical figure of Minjung art, Choi contributed to the improvement and dispersion of late 20th century figurative painting through his Vagrancy (1976-1988) and Pink (1989~1999) series. His ambitious new series, Once Upon a Time, proposes a new possibility that widely expands the spectrum of humanistic imagination. It focuses on the ancient history and myth of Korea while inspired by sources encompassing world art history including mural paintings from tombs of the Koguryo Dynasty, folk paintings from the Joseon Dynasty, Buddhist paintings, Renaissance paintings, and religious Hindu and Muslim paintings.
Choi’s elegant and delicate visual language vividly narrates stories of the ancient times such as a king born in an egg, a bear and a tiger that only ate garlic and mugwort to become humans, an Indian princess who crossed the ocean under divine revelation, humans who metamorphosed to animals during battle, an old man who fetched a flower by the cliff, and friendship between a goblin and a human. Encountering the space-time of antiquity through Choi’s work, viewers will experience the possibilities within this ‘contemporary history of painting.’
오는 9월 2일, 갤러리현대에서 최민화의 개인전 《Once Upon a Time》이 열린다. 작가가 1990년대 말부터 오랜 세월 기획하고 치밀하게 준비한 새로운 연작만을 모은 첫 번째 전시다.
'민중미술'을 대표하는 작가로 꼽히는 최민화는 <부랑>(1976~1988)과 <분홍>(1989~1999) 연작으로 20세기 말 한국 구상회화의 심화와 확산에 기여했다. 이번 연작을 통해 그는 한국인의 인문적 상상의 영토를 무한 확장하는 새로운 아이콘을 야심차게 제시한다. 한국의 고대 역사와 신화를 주제로 삼은 것. 이 연작에서 작가는 고구려 고분벽화, 조선조 민화와 불화부터 르네상스 회화, 힌두 및 무슬림의 종교 미술까지 동서고금의 미술사를 종횡으로 아우른다.
알에서 태어난 왕, 인간이 되기 위해 마늘과 쑥을 먹는 곰과 호랑이, 신의 계시로 인도에서 건너 온 공주, 싸우다 지쳐 동물이 된 인간들, 천 길 벼랑에서 순식간에 꽃을 꺾어 온 노인, 도깨비와 인간의 우정 등 이 모든 고대의 풍부한 이야기들이 유려하고 섬세한 최민화의 회화 언어로 캔버스에 생생하게 포착된다. 관객은 최민화의 캔버스에서 ‘고대’라는 시공간을 마주하며, '컨템포러리 역사화'의 가능성을 확인할 것이다.
1954년 출생
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2024.10.30 ~ 2024.11.25
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간송미술관
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